تاریخ : 09 اردیبهشت 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • 1402/12/22 - 11:03
  • - تعداد بازدید: 382
  • - تعداد بازدیدکننده: 371
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مرکز آموزش مدیریت دولتی و دانشگاه بجنورد با همکاری دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس برگزار کرد

ششمین پیش‌نشست همایش ملی کاربرد موردکاوی در آموزش مدیران دولتی

در تاریخ شانزده اسفندماه 1402، پیش نشست علمی صاحب‌نظران اولین همایش ملی کاربرد موردکاوی با حضور دکترحسن دانایی فرد عضو هیات علمی و رییس دانشکده، دکتر شیخ زاده (رئیس دانشگاه بجنورد و نایب رئیس همایش)، دکتر دهقان نیری(عضو هیات علمی دانشگاه)،دکتر رضایی (معاون پژوهشی مرکز آموزش مدیریت دولتی)، دکتر غفوری(عضو هیات علمی دانشگاه)،دکتر نیکخواه (عضو هیات علمی دبیر علمی همایش) و دیگر اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در "دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس" برنامه ریزی و برگزار گردید. در ابتدا دکتر دانایی فرد به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای ارزشمند خود در خصوص مورد کاوی و اهمیت آن پرداخته و پیشنهادات و راهکارهای عملی خود را برای برگزاری هرچه بهتر همایش مزبور برای حاظرین در نشست اعلام نمودند.

در ادامه دکتر محمد شیخ­زاده، رئیس دانشگاه بجنورد و نایب رئیس اولین همایش ملی مزبوربه عنوان دیگر سخنران این نشست، ابعاد مختلفی از محورهای این همایش را بویژه از منظر آسیب­شناسی آموزش رشته مدیریت در ایران مورد توجه قرار دادند . دکتر شیخ­زاده به مبحث" آسیب­ شناسی آموزش رشته مدیریت در ایران" پرداختند که موضوعاتی چون عدم تناسب محتوای دروس با نیازهای جامعه و بازار کار، عدم کاربردی بودن محتوا و برنامه آموزشی رشته مدیریت، ضعف محتوای آموزش در پرورش مهارت­های تخصصی و کاربردی، عدم ارائه آموزش مبتنی بر کارآفرینی، توجه کم به برنامه­های کارآموزی در تدریس، فقدان فرصت عملی برای یادگیری و ... را به عنوان مهم­ترین آسیب­های آموزش رشته مدیریت در ایران مطرح نمودند.

ایشان در ادامه با طرح مبحث "تاملی در آموزش مدیریت در جهان" به الگوبرداری از موسسات اعتبارسنجی و تضمین کیفیت رشته مدیریت در جهان اشاره داشتند و بر این باور هستند که برای ارتقای کیفیت و اثربخشی آموزش مدیریت در ایران بایستی از تجربیات شیوه آموزش مدیریت در دانشگاه­های پیشرو استفاده نمود. رویکرد سیستمی ارتباط دانشگاه و جامعه از دیگر مباحث مطرح در بیان ایشان بود که در ادامه ضمن پرداختن به چارچوب توسعه تعامالت درون دانشگاهی و برون دانشگاهی دانشکده­های مدیریت، به لزوم استفاده از تکنیک­های آموزش موردکاوی در دانشگاه هاروراد اشاره نمود. از دیدگاه ایشان معیارهای اعتبارسنجی مورد استفاده در موسسات اعتبارسنجی مدیریت یکی از مباحثی  است که در رویکرد آموزش پژوهش محور و پژوهش آموزش محور، بایستی مورد توجه قرار گیرد .

فرایند بازنگری سرفصل­های درسی یکی دیگر از مباحث مطرح در بیانات دکتر شیخ­زاده بود که با تبیین موضوع سه سطح دانش در مورد روش تدریس در نهایت به تاریخچه مرکز مطالعات مدیریت ایران از گذشته تاکنون اشاره نمودند. ایشان در پایان صحبت­های خود، با پخش برخی فیلم­های کوتاه و کاربردی در حوزه موردکاوی، به تبیین تصویری این مهم با استفاده از الگوی دانشگاه هاروراد پرداختند و از حضور حداکثری دانشگاهیان (اساتید و دانشجویان) برای همکاری و مشارکت در همایش استقبال کردند.

در بخش بعدی نشست آقایان دکتر دهقان نیری، دکتر نیکخواه، دکتر غفوری و دکتر رضایی به بیان دیدگاهها و برخی مباحث لازم با موضوع نشست پرداختند.

در پایان نشست  نیز سوالات حاضرین توسط اساتید و صاحبنظران پاسخ داده شد.

 

 


  • لینک کوتاه : /Zak

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 124
کلمات کلیدی
مریم کوشا
خبرنگار

مریم کوشا

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید