* *

برگزاري نهمين نشست تخصصي ارائه تجارب مديران در سال 1398

نهمین برنامه از سلسله نشست هاي تخصصي ارايه  تجارب مديران در سال 1398 روز شنبه مورخ 98/4/29 از ساعت 12-10 با حضور مدیران ارشد و میانی دستگاه های اجرایی، با سخنرانی خانم دکتر فرزانه شرفبافی مدیر عامل سابق شرکت هواپیمایی کشور و نایب رئیس هیئت مدیره و سرپرست هواپیمایی کیش، در مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شد.

در این نشست خانم دکتر شرفبافی ضمن بیان تجارب خود در عرصه های مختلف مدیریتی به بحث پیرامون محورهای زیر پرداختند:

  • ضرورت  دقت در برنامه ریزی سازمانی
  • شناسایی و رصد عوامل تولید بحران و ایجاد شرایطی برای عدم ورود به موقعیت بحران
  •  برنامه ریزی  برای  مدیریت موفق درشرایط اضطراری و بحران.
  • برنامه ریزی  جهت استفاده از ظرفیت نهادهای مرتبط  و مدیریت بحران با مشارکت  بخش های زیربنایی ( نمونه : مدیریت اوضاع در زمان مسدود شدن مسیرهای منتهی به فرودگاه که موجب گرفتار شدن مسافران و پرسنل فرودگاهی و تاخیر ۱۵ ساعتی در رسیدن به مقصدشان شده بوده است.)
  • استفاده از تجارب  ایجاد شده در موقعیت های بحرانی  به منظور مدیریت شرایط موجود
  • برنامه ریزی برای توسعه روابط پایدار بین المللی و حضور در مجامع جهانی ( نمونه : اقدام برای امکان بازگشایی دفتر ایران ایر در پاریس و حل مسائل مربوط به آن مکان.)
  • تصمصم گیری در شرایط خاص برای  خدمات دهی مناسب و رضایت خدمات گیرندگان ( نمونه :امکان ایجاد شرایط مطلوب جهت اقامت موقت برای مسافران فرود اضطراری باکو).
  • برنامه ریزی برای به کارگیری ظرفیت علمی  بخش های مرتبط به منظور مدیریت  شرایط بحرانی برای تسریع در خروج از  بحران .
  • نمونه :
  • استفاده از مهندسی شیمی برای فرایند یخ زدایی هواپیماها و یخ زدایی سطح باند.
  • استفاده از مهندسی مکانیک  جهت مدیریت فرایند جابه جا کردن هواپیماهای گرفتار شده روی باند.
  • استفاده از توانمندی های هواشناسی جهت پیش بینی وضعیت جوی و جلوگیری از بحران پیش آمده.
  • - معرفی ظرفیتها و توانمندی های  همکاران در عرصه های بین المللی ( نمونه: برگزاری همایش بانوان کارآفرین  در پاریس).
  • ایجاد جراُت تغییر در مسیر زندگی، با توجه به علاقه و استعداد.
  • پذیرش و در صورت لزوم، اعتراف به اشتباهات، نواقص و شکست های خود.
  • داشتن تفکر سیستمی و در نظر گرفتن اجراء مختلف سیستم در زوایای مختلف.
  • توانایی در بررسی مسائل از زاویه دید افراد گرفتار در بحران.
  • ضرورت توجه به نقش ارتباطات سازمانی میان سازمان های داخلی و سازمان های مشابه خارجی(بین کشورهای همسایه و سایر کشورها) در مدیریت زمان و نتیجه بخش، در مواقع اضطراری و بحرانی.
  • تنفیذ اختیارات لازم به مدیران توسط مدیریت ارشد سازمان خصوصا در مواقع اضطراری و بحرانی.
  • استفاده به جا و صحیح از مهارت های ارتباطی در سطح سازمان های داخلی و بین المللی برای دست یابی به راه حل های مناسب برای حل مسائل و مشکلات موجود.
  • انجام پیش بینی های لازم برای مواجهه با شرایط اضطراری و بحرانی و آماده سازی چک لیست های مدیریت شرایط بحران از قبیل ( اسکان، غذا، آب آشامیدنی، بهداشتی، پزشکی، امداد و نجات، حمل و نقل و ...).

-------------------------------------
نظرات

درج نظر درج نظر

آخرین اخبار آخرین اخبار