* *

برگزاري دوره مديريت تعارض در مرکز آموزش مديريت دولتي

این دوره روز شنبه مورخ 99/3/20 ساعت 8 تا 17 توسط خانم موحدی منصور برای فراگیران چندین سازمان برگزار گردید.

در این دوره اشاره شد که هر نوع تنوع دیدگاه یا اختلاف نظر تعارض یا مخالفت محسوب نمی شود. تعارض زمانی شکل می گیرد که اختلاف ها و تفاوت های جدی شکل بگیرد. تعارض به تنهایی نمی تواند بد باشد و اتفاقاً برای پیشرفت یک سازمان بسیار هم ضروری است اما تا زمانی که به مشاجره و بحث و درگیری بوجود نیامده باشد. تعارض فرایندی است که در آن فرد یا افرادی به طور عمدی می کوشند تا به گونهای سبب ناکامی شخص یا اشخاص دیگر در رسیدن به علایق و اهداف شان شوند. تعارض بین افراد یک حقیقت جدا نشدنی زندگی است. این اختلاف ممکن است در هر مرحله و موقعیتی از زندگی، در سازمانها و روابط بین شخصی اتفاق بیافتد. یادگیری مهارت رفع اختلاف به شکل موثر برای هر شخصی بسیار مهم است.

اولین قدم برای رفع تعارض این است که ما چه استراتژی می خواهیم برای رفع آن انتخاب کنیم. ولی در ابتدا برای رفع آن شما باید ریشه تعارض را پیدا کنید و سپس در ادامه بحث ریشه ها و سرچشمه های تعارض در دسته بندی زیر بحث شد:

۱. تفاوت در ویژگی های شخصیتی افراد

۲. نقش و مسئولیت افراد

۳. تفاوت در اصول و ارزش

۴. تفاوت اهداف

۵. تفاوت های فرهنگی

در ادامه پنج راه رفع تعارض که عبارتند از: رقابت یا جنگ، همکاری، سازش یا مذاکره، انکار یا احتناب و کاهش مشکلات برای فراگیران تبیین و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


-------------------------------------
نظرات

درج نظر درج نظر

آخرین اخبار آخرین اخبار