اولین بهینه کاوی تجارب و سبک های مدیریتی سازمان ها در اجرای"تصویبنامه حقوق شهروندی در نظام اداری"

مقدمه

مرکز آموزش مدیریت دولتی در مسیر توجه به اصل مدیریت دانش و با علم به جایگاه و اهمیت منشورحقوق شهروندی در نظام اداری به عنوان گذرگاه مهم و راهبردی برای تبیین رابطه دولت و مردم و بالاخره نظر به ضرورت انتقال تجارب مدیریتی به­ عنوان یک اصل علمی ذیل مدیریت دانش، طرح" بهینه کاوی تجارب و سبک ­های مدیریتی در اجرای منشور حقوق شهروندی در نظام اداری" را در گستره کلیه سازمان­ های دولتی، نهادهای عمومی و بنگاه­های خصوصی مطابق چارچوب های مندرج در این طرح اجرا می کند. 

هدف

" ارتقاء توان بدنه مدیریتی کشور برای انجام ماموریت های سازمانی "

ضرورت اجرای طرح

با ابلاغ تصویب نامه "منشور حقوق شهروندی در نظام اداری" از سوی رئیس جمهور محترم به تاریخ 1395/12/28 و اهمیت آن، ضرورت ساماندهی تجارب و سبک­های متنوع و متگثر مدیریتی سازمان ­ها در این زمینه را دو چندان می­ سازد. مرکز آموزش مدیریت دولتی به منظور ایجاد یک "درگاه جامع تجربیات و سبک­ های مدیریتی"سازمان­ ها و دستگاه ­های اجرایی در قبال منشور حقوق شهروندی در نظام اداری، اقدام به راه­ اندازی دبیرخانه دائمی"طرح بهینه­ کاوی تجارب و سبک­های مدیریتی در اجرای منشور حقوق شهروندی در نظام اداری" مطابق برنامه مندرج در پایگاه اطلاعاتی خود، نموده است.

جامعه مخاطب

تمامی وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی، استانداریها ،شهرداری ها ، دانشگاهها و بانک ها

اطلاع رسانی ها
- متن اطلاع رسانی طرح از سوی مرکز به سازمان ها و دستگاه ها 
- مصاحبه ها و کنفرانس های خبری
نحوه مشارکت سازمان ها و دستگاه های متقاضی و فرایند اجرایی طرح بهینه کاوی
  1. اطلاع رسانی برگزاری طرح توسط مرکز از طریق شبکه دولت؛
  2. دریافت اطلاعات تکمیلی سازمان های مقتاضی از دبیرخانه اجرایی؛
  3. معرفی رسمی و مکتوب نماینده سازمان و دستگاه متقاضی (معرفی نامه خطاب به معاونت پژوهشی مرکز جهت شرکت در طرح بهینه کاوی تجارب و سبک های مدیریتی سازمان ها در اجرای تصویبنامه منشور حقوق شهروندی در نظام اداری تنظیم شود)؛
  4. شرکت نماینده دستگاه های متقاضی در جلسه توجیهی و نحوه تکمیل کاربرگ ها و چگونگی ارائه محتوای خواسته شده؛
  5. واریز کمک شهریه به حساب اعلام شده از سوی مرکزو ارسال فیش واریزی به دبیرخانه ؛
  6. جمع آوری،طبقه بندی و تنظیم اطلاعات مورد نظر؛
  7. تکمیل کاربرگ مربوطه بصورت کامل و دقیق بر اساس اطلاعات واقعی و قابل استناد (در این زمینه انجام رایزنی با عوامل دبیرخانه اجرایی ضروری است)؛
  8. ارسال  مکتوب و فایل  pdf و word کاربرگ تکمیل شده به دبیرخانه اجرایی؛
  9. بررسی اولیه کاربرگ های تکمیل شده و رفع نواقص احتمالی از طریق ارتباط با نماینده سازمان متقاضی؛
  10. ارسال کاربرگ ها برای انجام ارزیابی و داوری های لازم؛
  11. اعلام کتبی نتایج داوری از سوی دبیرخانه به سازمان های متقاضی ازطریق نماینده مربوطه؛
  12. برگزاری سمینار تخصصی از سوی مرکز با حضور شخصیت های علمی و نظام اداری برای اعطا ئ گواهی نامه و جایزه به تجارب منتحب و شاخص؛
  13. بررسی محتوایی تجارب و تبدیل آن ها به  " افته های آموزشی"؛
  14. تنظیم تجارب دریافتی در قالب یک کتاب؛
  15. انجام تحلیل و فراتجلیل و درج آن ها در فصلنامه های مرکز؛
  16. تهیه کلیپ های چند رسانه ای بر اساس تجارب منتخب ؛
جدول زمانبندی اجرای طرح

ردیف

فرایند اجرایی

زمان

1

اطلاع رسانی از طریق شبکه دولت

1397/11/30

2

پاسخگویی دبیرخانه اجرایی طرح به سئوالات احتمالی و ارائه راهنمایی های لازم

تا 1397/12/15

3

معرفی نماینده متقاضیان شرکت در طرح

تا 1397/12/15

4

برگزاری نشست توجیهی با حضور متقاضیان

1397/12/15

5

واریز کمک شهریه به حساب مرکز

از 1398/1/20 تا 1398/2/20

6

جمع آوری،طبقه بندی و تدوین محتوای مورد نیاز برای درج در کاربرگ ها از سوی مشارکت کنندگان

تا 1398/3/30

7

تکمیل و ارسال کاربرگ ها به دبیرخانه اجرایی طرح

تا1398/4/15

8

بررسی اولیه کاربرگ ها از سوی دبیرخانه اجرایی و رفع اشکالات اولیه با هماهنگی نماینده مربوطه

تا1398/5/15

9

ارزیابی و داوری تجارب و سبک های مدیریتی ارائه شده توسط داوران

تا 1398/6/15

10

اعلام کتبی نتایج به مشارکت کنندگان

تا 1398/7/1

11

رفع اشکالات احتمالی

تا1398/7/15

12

برگزاری نشست تخصصی برای معرفی تجارب و سبک های مدیریتی منتخب و شاخص با حضور شخصیت های علمی و اجرایی

1398/8/15

 
 دبیرخانه دائمی

 دبیرخانه دایمی در دفتر پژوهشهای کاربردی  معاونت پژوهشی مستقر می باشد و شما می توانید جهت هرگونه راهنمایی و مشاوره با تلفن­های 42501415 و 42501412 تماس و با همکاران دبیرخانه مذاکره فرمایید.

هزینه ثبت نام و نحوه پرداخت آن در طرح بهینه کاوی تجارب

 هزینه مشارکت برای هر سازمان مبلغ 50.000.000 ریال می باشد که سازمان ها و دستگاه ها می توانند از واریز به حساب ذیل اقدام و تصویر فیش پرداختی را به شماره فاکس :42501410 ارسال نمایند.

 IR830100004001004603014872 شماره شبای بانک ملی:  به نام مرکز آموزش مدیریت دولتی-تمرکز وجوه درآمد اختصاصی

بهمراه کد شناسه : 367004674140107002121100000000

- مصادیق برخی ازهزینه ها که از طریق دریافت کمک شهریه تامین می شود :

 1- تامین هزینه های دعوت از اعضای مدعو کمیته راهبری طرح؛

2- تامین هزینه های کارشناسان  تمام وقت دبیرخانه اجرایی طرح؛

3- تامین هزینه های مراجعه کارشناسان به سازمان ها و دستگاه ها برای مذاکره و توجیه ذینفعان؛

4- تامین هزینه های برگزاری نشست تخصصی با حضور ذینفعان در سالن اجتماعات مرکز؛

 5- تامین هزینه های داوری و ارزیابی تجارب و سبک های مدیریتی توسط صاحب نظران حوزه حقوق عمومی و مدیریت دانش ؛

 6- تامین هزینه برگزاری مراسم پایانی تحت عنوان سمینار تخصصی به منظور ارائه تجارب منتخب و شاخص از سوی ذینفعان؛

7-  تامین هزینه های جوایز اعطایی به تجارب و سبک های مدیریتی شاخص؛

 8- تامین هزینه های ویراستاری محتوایی،ادبی، آماده سازی و انتشار مجموعه تجارب و سبک های مدیریتی شاخص؛

9-تامین هزینه های تبدیل تجارب شاخص به "موردکاوی: توسط متخصصین مربوطه؛

10- تامین هزینه های تبدیل تجارب و سبک های مدیریتی به منابع چند رسانه ای؛

دریافت کاربرگ درج تجارب و سبک های مدیریتی

دریافت کاربرگ 

** توجه:

لطفا پس از دانلود و تکمیل فایل کاربرگ نسبت به ارسال آن به دبیرخانه مربوطه اقدام نمایید.

نشانی پستی:خیابان کریم خان زند- خیابان استاد نجات الهی شمالی- پلاک 198- دفتر پژوهش های کاربردی

پست الکترونیکی:dkarbordi@smtc.ac.ir