کارگاه پژوهش محور
"مديریت جامع شبکه­ های ارتباطاتی"

مقدمه :

 این کارگاه یک روزه، بر آن است علاوه بر معرفی و توضیح تاریخچه مدیریت شبکه ­های ارتباطاتی، به راهکارها، پروتکل­ ها، نرم­ افزارها و عوامل مؤثر در مدیریت شبکه­ های ارتباطاتی اشاره شود و به اختصار به توضیح عناوین مهم و شناخته شده در مدیریت شبکه مانند TMN، NMS، OAM&P، مدیریت ترافیک شبکه، سامانه­ های پشتیبانی عملیات (OSS) و مرکز عملیات شبکه(NOC) پرداخته خواهد شد. در ادامه با معرفی استاندارهای جهانی در این زمینه به سراغ مؤسسه تدوين استانداردهای مديريتی در مخابرات (TMF) رفته و به بسط استاندارد eTOM و نیز ماژول­های مدیریتی آن مانند مدیریت ارتباط با مشتری CRM، معرفی شاخص‌هاي فني سازگاري اپراتورها، محصولات مخابراتي با چارچوب‌هاي NGOSS و ارائة روش­ها و فرآيندهاي ارزيابي مربوطه ارائه خواهد شد.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اهداف کارگاه:

  • معرفی و شناساندن مدیریت جامع شبکه­ های ارتباطاتی به علاقه­ مندان همراه با معرفی و توضیح راهکارها، پروتکل­ها، نرم­افزارها و عوامل مؤثر در مدیریت شبکه­ های ارتباطاتی؛
  • ارائه عناوین مهم و شناخته شده در مدیریت شبکه مانند TMN، NMS، OAM&P و سامانه­ های پشتیبانی عملیات (OSS)؛
  • معرفی و توضیخ مدیریت ترافیک شبکه (NTM)و نیز محل مدیریت و کنترل آن، مرکز عملیات شبکه (NOC)؛
  • معرفی استاندارهای جهانی در زمینه مدیریت شبکه ­های ارتباطاتی توسط مؤسسه تدوين استانداردهای مديريتی در مخابرات (TMF) و بسط استاندارد Etom؛
  • معرفی شاخص‌هاي فني سازگاري اپراتورها و محصولات مخابراتي با چارچوب‌هاي NGOSS و ارائة روش­ها و فرآيندهاي ارزيابي مربوطه.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

محورهای کارگاه:

  • معرفی برخی از مهمترین شبکه های ارتباطاتی مانند شبکه های دسترسی، زیرساخت، داده، ثابت، سیار، باند باریک، باند پهن، سیگنالینگ، سوييچینگ، چند رسانه­ای، ... و پارامترهای مؤثر در ارتقای کیفیت سرویس آنها؛
  • راهکارها،پروتکل­ها، نرم­افزارها وعوامل مؤثر در مدیریت شبکه ­های ارتباطاتی؛
  • بررسی روند سرعت رشد فناوری در ‌ارتقای شبکه ­ها و مدیریت آنان؛
  • شبکه­ های مدیریت ارتباطاتی TMN و عملکردهای آنها FCAPS؛
  • سامانه­ های مدیریت شبکه NMS؛
  • بهره­برداری،‌ نظارت، نگهداری و عرضه سرویسOAM&P ؛
  • مدیریت ترافیک شبکه­ها NTM؛
  • اهمیت و نقش سامانه­ های پشتیبانی عملیات (OSS) و مرکز عملیات شبکه (NOC)در مدیریت و بهینه سازی ترافیک و سرویسها؛
  • استانداردهای مرتبط با مدیریت شبکه های ارتباطاتی و تمرکز بر استاندارد eTOM از مؤسسه تدوين استانداردهای مديريتی در مخابرات، TMF؛
  • لیست دهها ماژول مدیریتی مرتبط با شبکه­ های ارتباطاتی قید شده در eTOM و تمرکز بر چند ماژول خاص مانند مدیریت ارتباط با مشتری CRM؛
  • معرفی شاخص‌هاي فني سازگاري اپراتورها و محصولات مخابراتي با چارچوب‌هاي NGOSS و ارائة روش­ها و فرآيندهاي ارزيابي مربوطه.

 مدت زمان کارگاه : 8 ساعت

تاریخ برگزاری: -

شهریه کارگاه :2.600.000ریال

 مخاطبین کارگاه:

مدیران و کارشناسان بخش IT دستگاه­های اجرایی و شرکتها

مدیران و کارشناسان مخابرات و فناوری اطلاعات

مدیران بخشهای عملیات و فناوری بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری

مدرس کارگاه: دکتر مهدی واعظ از ایرانیان متخصص مقیم امریکا و فارغ ­التحصیل دکترای مهندسی برق و کامپیوتر با گرایش مخابرات از دانشگاه صنعتی جورجیا می­باشد. طی بیست سال گذشته ایشان ضمن کارهای تحقیقاتی در آزمایشگاه­های Bell آمریکا و همکاری با سازمان جهانی ارتباطات در نوشتن استانداردهای بین ­المللی، صدها پروژه مرتبط با ارتباطات، فناوری اطلاعات و سیستم­ها مدیریتی را مطالعه، طراحی، مدیریت و اجرا نموده­اند.

دکتر واعظ در گذشته در شرکتهای AT&T و لوسنت آمریکا مشغول به کار بوده و سپس شرکتهای مهوا و راهکارهایFemto را تأسیس و مدیریت نموده­اند. ایشان همچنین در گذشته مسئول آزمایشگاه­های دیجیتال دانشگاه صنعتی جورجیا و استاد مدعو دانشکده برق دانشگاه شریف نیز بوده اند.

نشانی مکان برگزاری: تهران - خیابان کریم خان زند - خیابان استاد نجات الهی شمالی - انتهای کوچه زبرجد - مرکز آموزش مدیریت دولتی 

لطفاً، شهریه و هزینه کارگاه به حساب شماره 830100004001004603014872 IRبانک مرکزی به نام مرکز آموزش مدیریت دولتی تمرکز وجوه درآمدهای اختصاصی با شناسه 349006474140107002123100000000 واریز گردد.

تلفن تماس: 42501552-42501454-42501420

تلفن دبیرخانه جهت ثبت نام : 88146121